Soya Dan Tenaga????

Assalammualaikum...hye uools...arini mummy nk story sket pasai soya dan tenaga...mana nk dpt soya yg begitu???

Kalau uolls nak tau hanya energizing soy protein ( ESP ) yang mempunyai kualiti protein yang tinggi..ini kerana kacang soya yg digunakan oleh shaklee ni hanya yang mengandungi " non GMO " iaitu non genetically modified organism yg mana ia diproses pada suhu yang rendah.

Setiap satu tin ESP dihasilkan dari 30 kg kacang soya dan memberikan sumber tenaga segera serta bertahan lebih lama tau uolls.

ESP ni jugak mengandungi 9 jenis asid amino penting di mana badan kita tidak dpt hasilkan.Part paling best uolls.ESP ni semua peringkat umur blh amalkan.Pesakit diabetes pon boleh ambil sbb produk ni mempunyai glisemik indeks yg rendah.

Untuk info semua,satu hidangan ESP ni bersamaan 2 kali ganda daging,4 kali ganda telur,12 kali ganda susu.Selain tu ESP juga tiada kolesterol tiada uric acid dan sangat mudah diserap oleh badan kita.

Tadi kita cerita pasal glisemik indeks kan,ape tu??Ok ia sebenarnya kedudukan karbohidrat berdasarkan impak terhadap paras gula dalam darah kita.

👉karbohidrat yang cepat memecah adalah yang tinggi glisemik indeks manakala karbohidrat yang memecahkan dengan perlahan adalah glisemik indeks yang rendah sebab membebaskan glukos ke dalam badan secara perlahan

👉untuk pengurangan berat badan dan kesihatan yang maintain kita perlu kekalkan paras glukos yg normal

Itu serba sedikit  info tentang energizing soy protein shaklee.Next entry nant mummy kongsikan pula manfaat ESP ni yer...stay tune uolls...
Sesiapa yg berminat blh la pm atau wassap mummy 0197523689

Sidpro anda
Mardhiah Mansor
ID 1020191

#pengedarshakleemalaysia
#pengedarshakleekotasamarahan
#shakleeeffect
#shakleeamazing
#naturalisawesome
#naturalvita4U

FB -NaturalVita4U

Comments

Popular Posts