Slipped disc dan cara mengatasinya

Set pilihan vivix yang mummy suka adalah set lengkap untuk masalah tulang belakang...

Hampir 70% manusia akan mengalami sakit belakang bila menginjak umur 50 tahun ke atas...tapi sekarang dgn workload yg ada kemungkinan awal  40 an dah mula rasa sakitnya..

Slipped disc ini sebenarnya merujuk kepada bahagian disk atau kusyen pelapik tulang belakang yang beralih tempat, membonjol ke belakang lalu menekan bahagian saraf tunjang (spinal cord) atau saraf akar (nerve root) tulang belakang pesakit. Bagi pengamal perubatan, ia disebut Prolapsed Intervertebral Disc (PID) atau Herniated Nuclus Pulposus (HNP).

Disk tulang belakang kita terdiri daripada 2 bahagian utama iaitu Annulus fibrosus dan Nucleus pulposus. Ia berfungsi sebagai pelapik antara ruas tulang belakang (vertebral body) dan bertindak sebagai penyerap tekanan serta membenarkan pergerakkan berlaku antara tulang belakang kita.

Masalah slipped disc ini berlaku apabila struktur Annulus fibrosus terkoyak dan ini membolehkan Nucleus pulposus menerobos keluar dan menekan struktur saraf.

Punca slipped disc ni antaranya trauma akibat jatuh atau eksiden,postur yang tidak betul semasa mengangkat barang atau membawa barang,kedudukan badan atau tulang yg tidak betul iaitu postur membongkok untuk jangka masa yang lama seperti pemandu lori yang duduk memandu terlalu lama ke sesuatu destinasi

Biasanya slipped disc ni dirawat dengan cara menasihati pesakit supaya memastikan postur atau kedudukan tulang yg betul.semasa mengangkat barang serta elakkan dr membongkok terlalu lama

Selain itu pesakit juga akn diberi pain relief iaitu ubat untuk mengurangkan kesakitan serta fisioterapi untuk membantu mengurangkan kesakitan

Masa ni la slh seorg customer dlm legasi shaklee mummy mencuba vivix untuk ikhtiar kepada penyakit ni..

Kenapa vivix blh membantu yer uolls??

Vivix menjaga keanjalan struktur cakera tulang belakang dan mengurangkan risiko slip disc. Ia sangat penting dalam membantu menyokong kesihatan sendi dan juga menyokong kesihatan tubuh dengan memberi keperluan secara menyeluruh.

OsteMatrix
Mengandungi kalsium, magnesium dan beberapa vitamin dan mineral yang lain. Kalsium memastikan tulang yang kuat dan padat, penting juga kesihatan ligamen dan otot. Kehadiran vitamin D dan magnesium berperanan meningkatkan kadar kecekapan penyerapan kalsium dan juga untuk pertumbuhan tulang.

OmegaGuard
Omega-3 merupakan anti inflamasi yang baik. Ia mengurangkan radang akibat sakit sendi, membantu melambatkan degredasi tulang rawan dan mengurangkan reaksi keradangan antara sendi.

Jom sesiapa yang mengalami masalah yang sama marilah ikhtiar dengan set ini semoga dapat membantu anda meneruskan kehidupan tanpa rasa sakit lagi..

Pm wassap 0197523689

#pengedarshakleekotasamarahan
#shakleeamazing
#shakleeeffects
#shakleebrunei
#shakleemalaysia
#collagenpowderbest
#cantikluardalam
#naturalisawesome
#shakleekuching
#liveamazing
#vivixisawesome
#sirapantioksida
#vivixonsales
#greateleven

Comments

Popular Posts